torsdag 30 juni 2011

Grattis Agnes 6 månader

Jisses vad tiden går fort. Nu är det 6 månader sedan vi körde fort till BB och lilla stora Agnes gjorde en snabb entré.

Nu börjar mosträsket på allvar. Hittills har det varit smakportioner av...



  • Palsternacka

  • Morot

  • Gröt (industri) för introduktion av gluten under skydd av amning

  • Broccoli

  • Potatis

  • Sötpotatis

  • Majs

  • Gröna ärtor

  • Havregrynsgröt

  • Brödsmulor
Jag känner mig faktiskt lite grön igen på detta med barnmat så det blir en spännande matresa.

4 kommentarer:

  1. Får jag fråga vilken gröt ni har köpt. Har kollat lite i butiken och bara sett risgröt och havregröt för 4-månaders, men ingen av dessa innehåller väl gluten? Jag vill dessutom gärna köpa ekologiskt, och då känns utbudet än mindre...

    SvaraRadera
  2. Hej! Kolla in "Mat för små magar" (länklista). Vi kokade råggröt (mer glutenrik än havregryn) till Molly, men nu har vi snöat in oss på havregryn så vi ska damma av rågflingorna igen. Industrigröt eller inte är något som diskuterats. I början gillade inte Molly den så då blev det egenkokat. När vi sedan testade industrigröt igen på resa så gillade Molly så då åt vi det på kvällen = enkelt och en tro om att järnet var säkrat...

    SvaraRadera
  3. Vi har föresten sempers nu, men tror Hipphipp har en gröt som är eko. De jag har sett här är dock med smaker och jag har velat haft en neutral...

    SvaraRadera
  4. Jag fixar nog helst egenkokad (eller maken blir det nog för det är han som är grötätar i familjen), men jag trodde att det "skulle" vara industrigröt av någon anledning...

    SvaraRadera