måndag 6 juni 2011

Projektledaren?

Eva på Kakkakaffe har funderat högt och fått oss bloggläsare att bjuda på en titt in i våra vardagsliv. Intressant!

Frågan som Eva lyfter är det här med att det är kvinnorna som sköter inköpen till barnen, har koll på om det behövs en ny halare/overall, skostorlekar.... Många läsare (kvinnor?) bjuder på glimtar ur deras vardag i kommentarsfältet, andra blir lite provocerade och säger att de har koll på detta för att de VILL det, andra säger att de byter inte däck...

När jag var gravid fick jag tipset, eller var det kanske så att en kvinna insisterade på att jag måste läsa Gunilla Bergenstens bok "Projektledaren säger upp sig" nu när jag skulle bli mamma. Jag gjorde det dock inte och jag kan nog konstatera att jag projektleder. Jag är ju ändå hemma...

Men efter att jag reflekterat kring det hela, surfat runt på några artiklar som jag hittade när jag googlade "Projektledaren säger upp sig", mindes lite statistik kring oavlönat arbete från föreläsningen jag och Agnes var på förrförra veckan så stannade jag upp mitt i allt planerande inför Mollys 2 årskalas, Sverige-besök m.m. ropade på sambon och så tog vi en diskussion om hur vi ska lägga upp de närmaste veckan.

Allt från tårtfyllning till matlista...

Så som vi brukade göra. Innan barnalivet... Eller iallafall nästan. Matlista har vi aldrig haft, men med fem vuxna och ett barn och en bebis som börjat med smakportioner går det inte att trolla fram mat ur kylskåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar