söndag 24 juli 2011

Hallonmask

När alla skruttor somnat satte jag mig på cykeln och drog iväg. Egen tid eller vad det nu kallas.

Hamnade i ett snår med vildhallon och reflekterade.

Lärdom 1:
Ovanifrånperspektov i all ära, men underifrånperspektiv vid hallonplockning kan ge större skörd.
Omsätt och tolka fritt i din vardag....

Lärdom 2:
Vuxenmyten om att "i skogshallon finns inga maskar" inte stämmer.
Skrattade med en vän om just de där "ljugen" som vuxna tutat i barnen. Att skogshallon inte innehöll mask var tydligen en sån sak som hennes mamma sagt. Undrar vilka "ljug" jag kommer lämna spår av....

2 kommentarer:

  1. Oj, jag har aldrig hört att skogshallon inte skulle innehålla mask. De kryllar ju oftast av mask. Men det är ju inte farligt.

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur Nina! Hallonen fullkomligt kryllade av mask. Jag la dem på en bricka så kom de upp och plockades bort. Någon kanske blev kvar, men ingen fara på taket för det. Föresten hade jag heller aldrig hört den "vuxenlögnen", men det sa alltid min kompis mamma för att slippa "sjååpandet" om mask i hallonen :)

    SvaraRadera