söndag 31 juli 2011

Grillning på G

Molly och hennes farmor har namnsdag. Agnes fyllde 7 månader igår. Vi firar med grillning....

Vår del i knytkalaset:

Marinerade bönor (typ haricots verts)
De i landet är nästan klara, men jag hittade en låda i frysen så vi äter upp dem.
Recept >>>

Grillade champinjoner marinerade
i olja, kaffe, ketshup (tack vegofamiljen) och tabasco.

Ostfyllda champinjoner
Ta bort foten av svampen och fyll med mustapekkaost eller annan god ost.

Haloumi
Rätt och slätt... Skär och låt rinna av på hushållspapper innan grillning.

Sockerärtor
Som tilltugg.

Tomatsallad (årets bästa från egna växthuset)
Solvarma tomater i klyftor. Lägg dem på en bädd av basilika. Ringla över en god kallpressad olivolja. Flingsalt och strössla med färsk timjan.

Mmmmm... blir nog lite mer saker men nu ska det fixas...

Grattis alla som heter Helena!

2 kommentarer:

  1. Bästa Lotta! Vad glad jag blev av din kommentar! Nu är Rockoffveckan över, det har varit riktigt bra i år! Miss Li, The Ark, Daniel Adams-Ray och Hoffmaestro var nog favoriterna. Förstår att det blir lite svårt att hinna med med två småknoddar att hålla koll på!

    Jag ska jobba en vecka till, sedan blir det lite sommarlov innan jag installerar mig i Uppsala! Är lite sugen på att leta upp ett volleylag där. Har spelat lite beach i sommar men annars har jag inte rört många bollar i år...

    Hoppas ni har det jättefint! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vi lekte med tanken att åka till stan när det var minnesstund för offren i Norge och sedan Miss Li spelade, men vi höll oss hemma. Var sak har sin tid :)

    Vad spännande det låter med Uppsala. En fin stad!! Jag får komma ihåg att läsa din blogg så jag får veta vad du ska studera. Det finns nog alla förutsättningar för vollybollande där - både i seriöst lag och i studentlag.

    Ha det gott!

    SvaraRadera