onsdag 18 januari 2012

Syskonkärlek

Dagens syskonkärlek....

Jag sitter vid datorn och söker recept för att använda ruccolan som blivit över. Hittar ruccolapesto och läser. Tycker mig höra tassade steg i köket, men fortsätter läsa.

Tjejerna leker bättre och bättre tillsammans och nu är de i sitt rum. När jag någon minut senare styr stegen mot hallen och kikar in i tjejernas rum så ser jag två skruttungar sittandes i Mollys säng. Med var sin sked. Kaksmulor überalles*. Molly matar Agnes med sked full med krossade chokladkakor.

De tassande stegen jag tyckte mig höra var Molly som tassade in i köket, hämtade kakor från plåten och så företagsamt såg till att både hon och Agnes fick en sked.

Återkommer med receptet på chokladbröd som de ljuvliga kakorna kallas.
___________________
*) Überalles. OK - det var en överdrift. Molly hade skött det hyfsat snyggt faktiskt. Så snyggt en 2,5åring nu kan äta småkakor i en säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar