fredag 9 mars 2012

P E N S I O N

I sann Kvinnodagsanda säger jag bara PENSION!

Igår lyssnade jag på Årets feminist (på Åland) Carin Holmqvist, professor i entreprenörsskap vid Handelshögskolan i Stockholm. Rekommenderas varmt att lyssna på en föreläsning av henne om tillfälle ges!

Hon lyfte fram vikten av pension-tänk när en part är hemma mer än den andra. Så jag skickar ”systerlig” påminnelse om pensionen (och en spark i baken på mig att kolla upp hur vi ska lösa det hela, har lite dålig ork att börja räkna)….

1 kommentar:

  1. Bra att du tar tag i det! Vi kommer att göra detsamma när det troligtvis blir så att jag jobbar deltid och maken heltid. Är inte superförtjust i den fördelningen, men han kommer att vara nyexad och jag på samma jobb där jag jobbat i sex år, så han får väl lite tid på sig att komma in på jobbet först. :-)

    SvaraRadera