tisdag 20 mars 2012

Fokus

Bild hittade på FB. Klicka på bilden så kanske ni hittar inspiration för att fokusera.


Själv har jag allt för många tankar i mitt huvud för att sortera dem. Våren och mars har traditionsenligt bjudit på intressanta uppdrag och kulturell påfyllning. Förra veckan pratade jag i anslutning till den palestinsk-israelisk-tyska filmen After the Silence. Sedan stannade jag kvar under kvällen för att se mer film.


På lördagen simmade hela familjen på Mariebad, åt lunch och sedan åkte Johan och barnen hem, medan jag stannade kvar i stan. Handlade produkter på Lustans ekologiska för en halv förmögenhet, men bara sådant jag eller barnen behövde. Sedan satte jag mig och förberedde inför lördagens uppdrag att leda en diskussion på Mariehamns litteraturdagar.


Kvällen fortsatte i filmens tecken och filmfestivalen Vera. Varje film skulle kunna få sitt eget inlägg, men störst intryck har nog Manon Loizeau film om den gröna revolutionen i Iran gjort. Modiga människor. Bortglömda människor.


1 kommentar: