torsdag 11 februari 2010

Historisk dag

11 februari

Dagen då det händer. Stora händelser!

20 år sedan Nelson Mandela frigavs efter 27 år i fängelse
... och början på apartheidsystemets avskaffande. Började nästan gråta när jag hörde Bengt Therners radioreferat där han stod utanför fängelsegrindarna och rapporterade. Är nog fortfarande hormonell...

Molly kryper!
Jag passade på att dammsuga lite i försöket att hålla uppe idén om torsdagsstädning och då passade hon på att få ihop det där med armar, ben och rörelse framåt. Stort ögonblick! Klump i halsen... Stor klump!

Mariehamns litteraturdagar 19-21 mars har biljettsläpp
Detta fina arrangemang kostar gratis dagtid, men för att avnjuta ett sprakande program på fredagskvällen eller en litterär supé på lördagskvällen krävs biljetter. Jag läser böcker av finfina författare och laddar. Kom!

31 år sedan islamska revolutionen i Iran
radion rapporteras det att regimen köpt in någon typ av färgkanoner från Kina som ska sprutas på regimkritiska demonstranter så de enklare och snabbare kan identifieras. Här klagar jag på brist på sömn. Morgonens radiolyssning gav perspektiv. Modiga människor!

Sigge har flyttat in hos Mollys gudmor
En lite Golden retriever yrar från och med idag runt hos två fantastiska människor i ett vackert hus i norra Sverige. I fantasin är jag och Molly där och tittar förundrat. Kanske klappar lite...

3 kommentarer:

  1. Underbart blogginlägg! Jag kommer att följa dig framöver.

    SvaraRadera
  2. Jag ska också följa!! Hoppas vi ses igen snart!

    SvaraRadera
  3. Isabella: Ja, och det är ömsesidigt :)
    JOhan: Härligt! Ja, jag med! Krama Freja <3

    SvaraRadera