lördag 6 februari 2010

Bok och verklighet

Bild från Piratförlagets hemsida om författarna


Jag har ett spännande uppdrag i mars, så nu ligger en hög med fina böcker på nattduksbordet. Nu har jag precis läst ut "årets bästa svenska kriminalroman" Tre sekunder av författarduon Roslund & Hellström. Spännande och svårt att lägga ifrån sig!

Under läsningens gång har det känts som om allt kretsar om det boken handlar om. I min vardag upptäcker jag nu helt plötsligt infiltratörer och narkotika i blommor. Några exempel:

Orsaken till att jag sett knark och infiltratörer är nog ganska enkel. Författarnas förarbete till sina böcker är gediget. Det bygger på verklighet. Att sedan Börje Hellström var med och startade KRIS - Kriminellas revansch i samhället kan jag inte låta bli att imponeras av.

På barnmatsfronten så har vi testat sojabönor med gott resultat. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar