tisdag 16 februari 2010

Inspiration




Bilden på Micke från hans hemsida


Kaffe och inläsning av hur bilbarnstolen ska installeras. Puh! Laddar inför uppgiften och kollar en sväng på Mickes blogg. Hans bok Armlös, benlös men inte hopplös rekommenderas varmt:
Mikael Andersson var dömd till ett liv på institution när han föddes armlös och benlös i mitten av sextiotalet. Följ hans väg, från barndomens kamp mot kropp och fördomar, till idag då han är framgångsrik föreläsare, gift trebarnsfar och egen företagare.

Där finns också ett avsnitt där Mollys morfar porträtteras. Micke har lyckats beskriva både min pappas rättframhet och engagemang :)

I tacksamhetens tecken måste jag säga att jag är mycket glad att Micke var mycket på min pappas och farbrors minigolfbana så jag fick lära känna honom när jag var liten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar