måndag 29 november 2010

Min dag

Tänk vad dagar kan vara olika. Idag var mer min min min dag. Lämnade snorig lite dam med den ömme fadern vid kl. 10.30 och körde in mot stan:

11.30 Lunch med goda vänner på goda Linas little Singapore
12.45 Kissa i mugg och få blodtrycket mätt i väntan på ultraljud ala Åland (extra i v 36 utifall det ser ut att bli en komplicerad förlossning och du måste föda i Uppsala eller i Åbo)
12.55 Obligatorisk (?) sjukhusväntan....
13.30 Ultraljud med den mumlande läkaren. Konstaterade att M kommer att få ett stort syskon. Beräknad vikt i dag var 3100-3500 g. Fick beröm för mitt bäcken. Kände mig lite stolt samtidigt som jag insåg det märkliga i situationen.
14.00-17.30 Vaggande genom Mariehamn: Emmaus, landskapsregeringen, Alko, Hesburger....
17.30 Toppade med Sparhallen och köpte allt ifrån pepparkaksdeg, godis till "tredje dagen" och ersättning till nyfödd. Börjar förstå att det är dags för barn snart....

Annars är det internationella solidaritetsdagen med den palestinska folket idag. Länkar därför till SKRs följeslagarprogram och deras nyhetsbrev >>>

2 kommentarer:

  1. Stort lycka till, Lotta! Allt går säkert finemang! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ida! Tack <3! Nu ska jag ta in Molly från snöstormen. Ha en fin hemresa! Kanske hinner du hem tills jag hamnar på BB :)

    SvaraRadera