fredag 21 januari 2011

Bröstmjölk och potatismjöl is the shit...

Tänk vad fort jag glömmer. Bröstmjöl hjälper mot det mesta. Agnes är lite täppt och snorig och rådgivnings-Jeanett rekommenderar bröstmjölk och då minns jag. Bröstmjölk är svaret på det mesta.

  • Röd rumpa - lufta och smörj med bröstmjölk...
  • Såriga bröstvårtor - smörj med bröstmjölk...
  • ... lustan går säkert att fylla på...
Skulle någon rekommenderat detta för mig innan barnafödandet så hade jag nog tittat lite skumt på den personen, men nu känns det nästan normalt. Egentligen är det inte så konstigt. Kroppen är gjord för att kunna vårda och ta hand om det nya lilla livet och i tacksamhetens tecken fungerar enkla medel till ett litet barn som inte behöver specialmedicin.

Lägg till potatismjöl och du har ett "fullständigt" husapotek ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Grattis till ert lilla underverk! Micaela tipsade mig om att du bloggade goa recept, så nu är jag här och smygläser nu när "jag bara är hemma på dagarna" ;) Du har rätt bröstmjölk fixar faktiskt det mesta!
    Ha det gott!
    Mvh Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie! Va kul att du hittat hit! Hoppas du hittar något gottigt! Kram en trött grön mamma som gjort Mariehamn hela dagen med Johan och "endast" ett barn....

    SvaraRadera