onsdag 19 maj 2010

Dagen med stort D

Vackra vallmo från en äng i södra Israel, nära Gazaremsan.
Det får bli ett sätt att hälsa till alla som firar shavuot

Vissa dagar händer det mer saker än andra. Energi föder ny energi och idag har det varit full fart.

  1. Första aktiviteten var ett besök på 4H-gården med "onsdagssången". Största upplevelsen för Molly var nog att få se fåren och lammen IRL. Det var inte bara mamma som påstår att lammen säger BÄÄÄÄ... Picnik i vårsolen med traditionell picnicsmat a la tunnbrödsrulle, clementin och majsbågar.
  2. In till stan där jag åt lunch med högravida Justina och Molly sov. När M vaknade köpte jag in en barntallrik till henne. På den var det kyckling så vi testade även det. Jag som sagt att om M ska äta kyckling så ska det vara en som vi vet hur den levt.... Nåja, bättre än att slänga tänkte jag, så hon åt några bitar.
  3. Prommenad på stan med Justina. En sväng ned till Lilla holmen och där var det dags för eftermiddagssömnen.
  4. In till landskapsregeringen och sökte min chef, som var på möte...
  5. Handla banan för eftermiddagens mellanmål som intogs innan vi åkte hemåt.
  6. Stannade och handlade på vägen där sambon mötte upp till M stora glädje.
  7. Packa upp och snabblaga middag.
  8. Städa huset.
  9. Lägga Molly...
  10. Nu ska jag ringa min bror för att kolla av sommarens planer.

Bara måste punkta upp allt :) Påfyllnaden är goda vänner och viktiga samtal.

Middagen trollade jag ihop av spagetti, pesto och kikärtor. Till detta en sallad med sockerärtor, ruccola, nykål, tomat toppat av en citronvinägrett. Molly gjorde tummen.

Tacksam för dagens energitillskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar