fredag 28 maj 2010

Förebild


Micke och Abdullah spelar innebandy
Bild lånat från Mikael Anderssons blogg

Att ha en förebild, någon att låta sig inspireras av är en viktig del i livet. Det skriver Mikael Anderssons om på sin blogg som jag besöker med ojämna mellanrum. Han är en vän till min familj och han gav mig perspektiv på livet när jag var liten som jag kanske inte riktigt förstod vikten av förän nu "på äldre dar".
Ett tydligt minne är när Micke kommer till familjens minigolfbana körandes i sin bil. När jag läser hans bok förstår jag vilken seger det var - egen bil & körkort vägen till ett självständigt liv , men i ett barns ögon var det inget konstigt att Micke hade bil. Han hade ju fyllt 18...
I samband med att mina föräldrar hälsade på här på holmen så tittade vi på en riktigt bra intervju med Micke i programmet En bok en författare.
Se den här >>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar