torsdag 13 maj 2010

Finsk kvalité

Bild från Ruskovillas hemsida


Mollys 1-årsdag närmar sig med stormsteg! Nu sitter jag vid Ruskovillas hemisda och tittar på möjliga inköp. Konstaterar att det kostar med naturmaterial, men å andra sidan är det väl andra som får betala när jag köper billiga kläder.
Molly bodde i princip i sin mössa hon fick av Åsa och Lotta (samma som barnet på bilden). När vi stod utanför en butik i stan kom två av varandra oberoende kvinnor fram till mig och sa att jag var "en god mor" som klädde mitt barn i sådan kvalitémössa.... Jag litade ju på Åsas rekommendationer men nu ser jag de fina orden som Ruskovilla skriver om mössan på sin hemsida:


Silkesmössans lilla hemlighet
Silke är ett utmärkt material även till babyns mössa. Ta gärna på den nyfödde en silkesmössa direkt efter födseln och låt den sitta på dygnet runt. Mössan skyddar fontanellen på hjässan som ännu inte vuxit ihop. Den skyddar även babyns känsliga hörselsinne. Silkesmössan masserar babyns huvud lätt på samma sätt som livmodern gjorde. Massagen verkar både stimulerande och lugnande (jämf. med babymassage). Babyns huvud är stort jämfört med den övriga kroppen. Värmeförlusten genom huvudet är därför mycket stor. Skydda babyns huvud med en silkesmössa, den håller hela kroppen varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar