söndag 10 april 2011

Älghippan och hallomin



I går var vi på älghippa. Det var riktigt kul att få byta långkalsongerna mot något mer repektabelt och sedan promenerade hela familjen till ungdomslokalen (som det kallas här då det en gång i tiden var ungdomar som huserade där och ordnade dans m.m...... nu är det mer en hembygdsgård vågar jag påstå....)


På vägen dit slöt Mollys farmor, gudfar och hans sambo upp.


Jag såg fram emot att äta potatis och tillbehör (även om jag faktiskt lekte med tanken att smaka på älgen!) men min svärfar överraskade mig med stekt halomi och svamp. Fint! Ingenting jag förväntade mig för jag tycker nog att man får "skylla sig själv" om man är vego på älghippa...


Molly trivdes som fisken i vattnet. Agnes tyckte det var för högt ljud så vi traskade hem i den svala vårkvällen direkt efter maten. Lagom då "byäldsten" strödde ut potatismjöl (?) på golvet för att göra det mer dansvänligt.


Molly och den ömme fadern dansade en vals och sedan kom de efter.


Festligheterna blir lite annorlunda som tvåbarnsmamma.

Förövrigt kan jag meddela att Agnes tog flaska idag (tredje gången gilt....) Jag ser att min värld blev liiite större...

2 kommentarer:

  1. Heja Agnes! Drömde om henne i natt. Hon pratade mitt i allt... Ses på fredag !?!?!?

    SvaraRadera
  2. Nää, nu ses vi på torsdag ;)

    SvaraRadera