söndag 17 april 2011

Under de rosa naglarna

Foto J. Crew lånad från Expressen

En reklambild, en pojke med rosa tånaglar, homofober och så lite medial uppmärksamhet. Nedan lånar jag några kommentarer av Isobel Hadley-Kamptz kring "Toemageddon". Trodde den var 2011....



Två avgrunder öppnar sig. I den ena försvinner barns rätt till lekfullhet, masker att prova och förkasta. Ve den unge som väljer fel kön på superhjälte att klä ut sig till på thanksgiving.


I den andra ser man de oändligt olyckliga tonåringar som begått självmord och blivit upprinnelsen till kampanjen "It gets better", där vuxna försöker berätta för hbt-ungdomar att mobbningen, hatet, oförståelsen inte alltid kommer vara så illa som det känns nu. Jo. Kanske det. Man kan alltid hoppas.

2 kommentarer:

  1. Ja du vännen det är fruktansvärt hur det är... USA och även andra delar av vår runda jord, med sin otroligt inskränkta syn på vad som är "rätt" och "fel"...
    När jag ser bilden ser jag ett barn som har busat och målat naglarna med mammas nagellack, utan att fråga!!! Hihi ett roligt bus helt enkelt... Kram och tack för att du bloggar, det känns som att jag hänger med dig flera gånger i veckan, tråkigt nog blir det ju, för det mesta, bara envägskommunikation... Kram Eva ♥

    SvaraRadera
  2. Hello! Tyvärr finns nog den synen även här.
    Blogg och FB gör att alla känns lite närmare. Ungefär som att ha fikat ihop lite nu och då <3 Ropade annars högt "Tack Eva C..... för det" när Agnes lugnade ned sig med en ny kall napp (jag höll på att lägga Molly när Agnes kom på att hon var akut hungrig).

    SvaraRadera