tisdag 3 maj 2011

Girls night out

Jag älskar bibliotek! Det är bara så skönt att komma in och omfamnas av alla böcker som kan läsas. Just nu är det dock ganska tunnsått på den fronten för mig. Jag lånade några böcker förra gången vi var på bibbblan, men de åkte tillbaks i går kväll.

Jag har istället läst Kajsa Ingmarssons "Inte enklare än så". Lättsmält, igenkännande och som att läsa någon annans liv. Precis vad jag behövde!

Efter maten igår åkte alltså jag och Molly till huset där Alfons bor = bibliteket i Sund. Det var dags att lämna tillbaks böckerna i vår bokpåse (här finns böckerna för godnattsagan just nu) och fylla på med nya.

Molly fattade snabbt idén med bokpåse. Vi plockade upp böckerna på lånedisken och så gick vi för att leta på nya.

"Ojoj, många böcker.... De jag ha, den jag ha, den jag ha" sa Molly och plockade bok efter bok. Sedan tog hon Molly Mus och slog sig ned vid barnbordet och läste.

Bokpåsen fylldes (och rensades för vi kunde inte ta med alla som hon stoppat ned....) och lagom tills vi skulle gå ut hann M norpa åt sig en antik leksaksbil från Olle Strömbergs utställning.

Han stod och plockade upp sin leksaksutställning med tunna bomullshandskar på sig för att skydda de små och stora skönheterna när Molly fick syn på den fina gröna bilen i hyllan........ Jag var cool och allt gick bra, men Olle bleknade lite.

Sedan gick vi ut och lekte i lekparken utanför. Rutschkana är extra fint när vi inte bor i närheten av en lekpark.

2 kommentarer:

  1. Hahhahah kan se den bleka tomten framför mig :D. ASG

    SvaraRadera
  2. Ja, jisses! Fnissar så fort jag tänker på det.... Skönt att allt gick bra dock :P

    SvaraRadera