lördag 6 augusti 2011

Jerusalem 2.0

På en utvidgad "Bloggrunda" upptäckte jag att Maria bloggar igen. Jag hittade hennes Jerusalemblogg "för sent", dvs hon flyttade tillbaks till Sverige allt för snabbt efter att jag började läsa den.

Men hon återvänder till denna galna fantastiska stad och jag får lite reseberättelser och kan känna lukten av nybakat pita och smaken av en Taybeh.

Marias beskrivning av sig själv är klockren:
Jag har jobbat i Jerusalem och det har nog satt sina spår antar jag.

Den beskrivning stämmer nog på alla som gjort längre besökt eller levt i det det heliga håliga landet. Vad jag också gillar är Marias ambition att lyfta perspektivet. Inte gå in i propalestinskt/proisraeliskt skyttegrav. Situationen är mer komplicerad eller enkel än så...

Kolla in Marias blogg och läs under ettiketten THL (the holy land)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar