måndag 7 februari 2011

Agnes första möte

När Molly föddes gick jag in i en babybubbla. Tackade i princip nej till allt och var i princip inte alls aktiv i föreningsliv. Det kändes mer som jobbiga projekt att ta sig ut och tänka annat. Det innebär att jag rensade undan friskt i mina åtaganden så nu har jag egentligen bara ett formellt engagemang (om man nu kan kalla det så) - Feministakademin.

Inför Agnes födsel meddelade jag att jag hoppades komma på den årliga festmottagningen i Mariehamns stadshus den 8 mars, men fram tills dess skulle jag nog lysa med min frånvaro. Så blev icke fallet. Nu är det nästan semester och åka iväg med ett barn. Speciellt Agnes som mestadels sover ännu. Så i kväll var vi på Feministakademins möte.

Vi diskuterade bla upplägget den 8 mars. Är du på Åland då ska du definitivt komma till stadshuset och fira internationella kvinnodagen med lite skumpa och plockmat OCH lyssna till årets feminist. Du kommer nog inte bli besviken. Tidigare har följande personer fått utmärkelsen och hållit ett anförande:

2002 statsrådet Marianne Laxén
2003 författaren och journalisten Maria-Pia Boethius
2004 professor Berit Ås
2005 regissören Suzanne Osten
2006 jämo Claes Borgström
2007 politikern Eva Biaudet
2008 politikern Viveca Eriksson
2009 president Tarja Halonen
2010 filmaren Nahid Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar