söndag 27 februari 2011

Från plock till hopp


Bild på Mini hopp lånad från www.bamse.se

I mars förra året gjorde jag ett upprop om goda råd från mina vänner på FB.
Molly har fått riktigt bra långa armar (läs volleyboll kanske...). MEN nu flyttas alla saker högre och högre upp i hyllorna.
Lösningar? Kom fram nu alla kloka föräldrar och ge råden....

Och jag fick ett gäng svar. La speciellt ett svar på minnet. Vänta bara tills hon lär sej klättra:-)

Nu är vi där. Framförallt klättras det till platser som kan hoppas från. Funderar på det här med att Pippi Långstrump är Mollys favorit. Lägg till att hon gillar Mini-hopp mer än Brumma bland Bamsebarnen....

Tipsen på Facebook? Håll tillgodo!
  1. Ett sätt är att låta Molly (hur gammal?) hålla i de ömtåliga sakerna och titta på dem under uppsikt, sen brukar nyfikenheten stilla sig. Har funkat bra med barn och barnbarn och allt är helt, t o m arve-kristallen.

  2. Håller med och tar mig friheten som 6-barnsmor att tillägga att det finns ett mycket användningsbar ord: nej. :-)

  3. Hos oss var hyllorna tomma och nu nästan fyra år senare kom hyllan ner med tv och allt eftersom saken de sku ha var för högt upp..... Vänta bara tills hon lär sej klättra:-)

  4. lämna några intressanta saker som man får plocka med och städa undan allt annat. Hos oss var grytskåpen favoritplatsen och jag öste in när leken tog slut(det roligaste var att plocka ut) Men du hittar nog den variant som funkar för er;)

  5. Skruva fast hyllorna i väggen! Min fasa är fortfarande att bokhyllorna ska ramla ner över mina (inte-längre-så) små älsklingar. Och flytta undan allt du är rädd om. Det ger lugn och sinnesro.

  6. Flytta det som är farligt/ömtåligt och gör ingen stor sak av resten. Med tiden avtar intresset. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar