lördag 26 februari 2011

Vera - ett säkert vårtecken

Bland annat kommer Women of Hamas av Suha Arraf visas på Åland i mars. Bilden lånad från Israelfilmcenter.org Har sett Suhas Lemon Tree så nu hoppas jag kunna se denna...


Nu har jag bott på Åland i 10 (!) år och jag måste säga att jag är imponerad av att det finns så mycket program och aktiviteter. Det är trots allt bara 27 000 invånare som bor här och vi är spridda över stad, landsbygd och skärgård.

Det bästa med våren är filmfestivalen Vera och Mariehamns litteraturdagar. De senaste två åren har jag medverkat i båda evenemangen, men i år har jag ingen roll. Jag hoppas kunna ta del av något av det fina program som arrangörerna ordnat. Jag känner mig mer mobil med Agnes än vad jag gjorde när Molly var bebis. Nu är jag mer en mamma som fixar svettiga blöjbyten på trånga toaletter, hittar hörn att amma i och ja... inte lika grön längre...

Är ni lediga helger de två sista i mars så rekommenderar jag en tripp till Mariehamn.

Festivalprogram VERA 16-19 mars >>>
Program litteraturdagarna 25-27 mars >>>

2 kommentarer:

  1. Ha, ha du glömde något viktigt 8 mars.

    SvaraRadera
  2. Absolut MIa! Bloggade lite om det förut men 8 MARS ÄR EN KVÄLL ATT BOKA! http://gronmamma.blogspot.com/2011/02/agnes-forsta-mote.html
    http://gronmamma.blogspot.com/2010/03/jaha-fira-8-mars-med-att-raka-benen.html

    SvaraRadera