onsdag 21 september 2011

Bokmässan...

Katarina är där. Och en del av mig vill också vara där. På bokmässan i Sveriges framsida.

Visst - jag har det bra här. Har bara tuggat mig lite i läppen hela dagen då fröken fräken den stora hittar på alla möjliga kreativa upptåg. När jag tillslut hade två sovande barn snodde jag ihop en deg till Annas havrebaugetter som ett sätt att rensa huvudet (jisses hemmafrusvarning) och nu sitter jag i lite koma här med en kopp kaffe och en bit blockchoklad (ja, man tager vad man haver).

Så någon gång ska jag vara där. Tills dess får jag lyssna på radio (de brukar sända fina program) och avnjuta litteraturdagarna här på hemmaplan.

För övrigt: Hoppas jag att palestinerna får en stat på riktigt. Inte bara en som antagits i FN utan en som också finns på marken. Som är ett sammanhängande landstycke. Där människor kan mötas. Utan att pasera checkpoints eller åka omvägar runt israeliska bosättningar.

1 kommentar: