söndag 18 september 2011

Vem har bestämt att grå är en killfärg?

Intressant samtal från gårdagens turné vid Öppna gårdar. Jag och Molly fikar på Pettas kafé i Geta. En flicka sitter på en slags träoch ullhäst. Molly äter bulle, dricker mjölk och tittar på....

Flickan: Han vill nog också rida.
Jag: Ja, det vill hon säkert. men först fikar vi....
Flickan: Vaa, är det en flicka?
Jag: Ja. Det här är Molly.
Flickan: Men han har ju grå jacka (jag köpte en grå fleesjacka från POP i något konstigt infall att balansera (?) matcha allt det färgglada)
Jag: Är grå en killfärg?
Flickan: Ja....
Jag: Jah, vem bestämmer att grå är en killfärg?
Flickan: Tyst. Funderar.... Jag vet inte. På min skola finns en pojke som har rosa stumpor hemma.
Jag: Jaha. Ja, vi brukar blanda lite färger.

Efter ett tag hoppade Molly iklädd klarröda byxor, grå jacka, joggingskor (vita med lite rosa streck på) upp på hästen/tjuren och red en sväng med flickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar