fredag 2 september 2011

Debut

I morse kände jag att det var dags att vidga våra vyer. Det började liksom bli dags när jag insåg att jag inte mindes när jag var till stan senast. Om det nu var länge sen eller om jag har dåligt minne spelar ingen roll.

Jag gick upp innan barn och sambo och fixade för att underlätta avfärden. Molnen hängde regnsjuka över oss, men jag ville inte låta det stoppa vår debut på Rädda Barnens "Öppna förskola".

Eftersom det är typ 3 mil dit så har jag aldrig besökt verksamheten med Molly eftersom hon somnar så lätt i bilen, men nu tänkte jag iallafall testa.

Färjan var på rätt sida så vi kunde köra ombord direkt och åka iväg. Molly höll sig vaken med diverse underhållning. Nyckelknippan har fortfarande status hos oss för den har hon inte fått leka med.

Agnes somnade i bilen, men vaknade när vi kom till parken och jag lyfte över henne i vagnen. Så vi lekte, drack kaffe, åt mellis, hann byta några ord med andra föräldrar och med ledaren (som jag för övrigt var med och anställde). Nu ligger två trötta barn i vagnen utanför och sover. En bra förmiddag.

Det enda som grämer mig är att jag redan hunnit avverka drygt 6 mil. Mitt ekologiska fotavtryck blir inte bra. Men jag måste nog inse att bo i skärgården innebär bilkörning. Jag kompenserar väl det med att inte äta kött.

*************
För övrigt är det faktiskt en sak till som grämer mig. Min fina skaljacka är borta! Efter semestern har den liksom aldrig kommit tillbaks på sin krok.

Vem har en lila skaljacka från Haglöf hemma hos sig!?
************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar