tisdag 27 september 2011

Här ligger jag och blöder

Denna radio. Den ger mig ständig input och nya utflykter fast jag befinner mig i köket. I vardagskladdet. Det fantastiska, härliga och (lite) jobbiga med två skruttungar.

I dag var det dags att ompröva lyssnandet igen. Jag brukar byta kanal vid radioteatern och radioföljetongen. I dag nådde jag inte knappen kunde således inte byta kanal och fick då höra slutet av ett avslitt ur "Här ligger jag och blöder". Googlade och inser att denna Augustprisvinnare måste vara en riktigt bra bok.

Som familjemedlem till person med sk Aspergers syndrom träffade vissa stycken hjärtat och blev kvar i mina tankar.

Ettt sånt stycke var när berättarjaget får sin diagnos - Aspergers syndrom. Det som tidigare varit jag, min personlighet blev nu en diagnos.

Ett annat stycke är hur hon tar riktigt illa vid sig när hon får höra att hon pratar monotomt. Det var nog tänkt som information, som att förklara var Aspergers kan innebära men det gjorde ont.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar