onsdag 16 mars 2011

Finne?

Idag var det slutbesiktning av mig. Så nu är det officiellt slut på min graviditet antar jag. Blir faktiskt lite sorgsen över att inse det, samtidigt som jag känner en en otrolig tacksamhet att jag fått två fina flickor. Måste bara komma ihåg att vara närvarande i vardagen som det så klokt heter.

Tjejernas farmor och farfar var barnvakter åt M så jag passade på att uträtta lite ärenden och handla. I lugn och ro. Agnes sov och sov i kundvagnen och jag strosade mellan hyllorna.

Jag hittade äntligen en "grötkastrull" vilket innebar att jag spräckte handlingsbudgeten med råge, men nu kan det kokas gröt utan att vara stressad för att den ska brännas vid när tjejerna pockar på uppmärksamheten. I kastrullkittet ingick även ångare så nu är det även slut på överkokta grönsaker....

Jag var förbi polisen och hämtade nytt körkort och pass. Nu har jag ingen giltig identitetshandling som kan visa att jag är svensk. Betyder väl att jag är finne nu då....

Jag och A testade även på att amma i biblioteket och det gick helt OK så - Litteraturdagarna här kommer vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar