lördag 5 mars 2011

Vad vill du ha i din rymdlåda?

Bild lånad från svenskmjolk.se



Lyssnade på radion och fick lära mig att astronauter som ska stanna längre i rymde numera får med en låda med godsaker att komplettera den frystorkade rymdmaten med. Detta efter att det konstaterats att matlusten försvinner och astronatuerna kommer hem i dålig kondition eftersom de äter för dåligt....

Efter det har jag funderat på vad jag skulle vilja ha i min högst hypotetiska låda.

Ost är ett säkert kort. Hård, gul ost. Kanske prästost. Eller Prostens. När jag bodde tre månader i Hebron insåg jag att ost var någonting jag sakande. Visst fanns getost och annat gott, men den "vanliga" osten fanns inte i det palestinska köket.

Vad vill du ha i din rymdlåda?

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Japp! En flaska borde ju inte vara något problem... Jag lägger en i min låda också :P

    SvaraRadera