tisdag 8 mars 2011

Hej våren!

Årets feminst 2011 Professor emeritus Madeleine Leijonhufvud. Kom och fira med ett glas bubbel, lite snittar och lyssna på hennes anförande på Stadshuset i Mariehamn ikväll. Hon kommer bla jämföra svensk och finsk lagstiftning gällande sexualbrott.


I morse somnade hela familjen om utom jag. Istället låg jag och dagdrömde om sommaren. Missförstå mig inte. Jag gillar den här vintern. Fantastiskt med snö och på landet/skärgården är den ju för det mesta vit...

Men när jag låg och tittade ut så såg det nästan ut som en blå sommarhimmel utanför fönstret, mne så såg jag stuprännan och där var x antal cm tjock is som tog mig tillbaks till verkligheten.


MEN våren är på väg. Några vårtecken:

  • Första tranan rapporterad vid Hornborgarsjön i Sverige
  • Hemligheten om vem som är Årets feminist har offentliggjorts. Kul att dela en hemlighet med så många kloka kvinnor i Feministakademin
  • Vi har fått första frågan om hur sommaren ser ut (= besöksplaner!!)
  • Jag har, på mitt livs första klädpart (Me&i), köpt ett par kortbyxor (typ knickers)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar