onsdag 17 mars 2010

Barr i maten

När Litteraturdagarna är över ska jag kolla in "Barr i maten". Råkade hitta den när jag sökte info hos Vi föräldrar som har "Matveckor".

Så här skriver han där:

”Jag är pappaledig med mina tre barn ( 1+2½+4½ år) under våren 2010 och eftersom jag älskar att laga mat ute i naturen har jag startat "Barr i maten". Jag presenterar varje vecka ett recept och en geografisk plats på vår webbplats www.barrimaten.se. Om man är hemma med sitt barn, eller för den delen även utan
barn, anmäler man sig bara och tar med sig sin del av alla ingredienser. På fredag lunch står jag och mina barn där i skogen och väntar med en brasa och lite grytor, sen kommer det likasinnade med ingredienser som vi kokar ihop till nått gott. Vi har nu träffats 8 gånger av 16 och lagat allt mellan fisksoppa och risotto, och varje gång på ny plats i Tibros skogar.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar