måndag 8 mars 2010

Jaha, fira 8 mars med att raka benen?




Började Internationella kvinnodagen med att gå upp tidigt med Molly som inte kunde vänta med att fortsätta utveckla sin nya talang - att ställa sig upp med stöd. Nu händer det saker varje dag. Blir helt uppspelt!

Så här på kvinnodagens 100-årsdag hann jag ta en lugn dusch innan sambon åkte till jobbet. Med rakhyveln i handen for en reflektion i huvudet; Jaha, fira 8 mars med att raka benen? Kändes lite som att trampa på alla kvinnor och män som kämpat för kvinnors rätt till ett självständigt liv. Bestämde mig sedan för att frågan är större än så. Vet inte om jag känner mig trovärdig, men men.

I mailen kommer statistik och brandtal för empowering av kvinnor.

I kväll firar jag med "Årets feminist" Nahid Persson i stadshuset. Har du möjlighet att vara med så hoppas jag att vi ses där. Start kl. 18 med mingel, bubbel och tilltugg.

2 kommentarer:

  1. Jag är så glad och stolt över Feministakademin! Med eller utan hår på benen! (Själv kör jag för tillfället med.)

    SvaraRadera
  2. Ja, dagens ledare i Ålandstidningen var en fascinerade läsning och ett tecken på att FA nog behövs. Synd att skribenten inte kom på kvällens mingel och föredrag. Nahid är en intressant person. Krya på dig!

    SvaraRadera