torsdag 18 mars 2010

Hålltider

Som grön mamma blir man ju alltid lite nyfiken på hur andra gör, hur andra familjer och barn får ihop vardagen, vilka tider barnen sover, mattips osv. Jag träffar några andra föräldrar, främst mammor och utbyter tankar, tips och våndor.

Inför lördagen då jag ska vara borta hela dagen vill sambon ha Mollys hålltider nedskrivet så jag passar på att dela dem med er också. Så här ser de ut just nu. Rutiner verkar ju ändra så fort det blivit just rutiner...

kl. 6-7 Molly vaknar (ammar om det är vid kl. 6 och så hoppas jag att hon ska somna om.... Att sluta amma är nästa utmaning...)

kl. 8.15 Molly och jag sätter oss ned för att äta gröt (oftast havre- eller råggröt) med aprikospuré eller katrinplommonpuré.

kl. 10.00 fika med frukt/bär och bröd/kex

kl. 10.30 Molly somnar ute

kl. 12.30-13.00 börjar lunchserveringen

kl. 15.00-15.30 brukar eftermiddagsluren börja

kl. 16.00 fika med frukt/bär och bröd/kex

kl. 18.00 Middag

kl. 19.30 Industrigröt med frukt/bär

kl. 20.00 Amning och godnatt

2 kommentarer:

  1. Slutade (natt)amma bara för 3 veckor sedan, det ÄR en utmanning! Men det gick bra i vilket fall:) Maria sov en gång per dag sedan hon var typ 2 månader... Lite avundsjuk på alla som har liiite mer tid för sig:)) Stor kram på er!!! Julia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Skönt att du nu kan sova hela nätter. NU äter vi granatäpple och tänker på dig <3

    SvaraRadera