fredag 17 februari 2012

Att komma till insikt

Igår kväll på yogagolvet kom jag till insikt. Det var meditation och jag försökt fokusera, eller inte fokusera på alla tankar som trängde på. Det var då jag kom på ett viktigt inköp jag måste göra.

En termometer så jag kan laga falafel. Jag är lite harig när det gäller het olja så en termometer skulle vara lösningen på min längtan efter riktigt goda falafelbollar.

Så började alltså meditationen och sedan fortsatte den med att planera en fest med fokus på det där heliga håliga landet. Idén bottnar i att jag höll en föreläsning om min tid som följeslagare igen i början på året. En av mina nya vänner ville gärna komma men kunde inte. Så en fest för några vänninor är det jag tänker. En blandad skara. Vi ska se om det blir av, men planeringen fortsatte på yogamattan:


  1. Mingel med dricka och tilltugg

  2. Att slå följe för fred - eller vad var det Lotta nu gjorde där borta? Kartor, bilder och berättelser

  3. Bad - festen får nog bli i sommar för det ska vara möjligt att simma i sjön, bada bastu och ta det lungt på vår veranda.

  4. Mat! Rätter som for där i huvudet på yogagolvet var falafel, pitabröd, hoummus, friterad blomkål, baba ganoush, labneh, tabouli och var kan jag köpa zatar? Till maten serveras vatten och libanesiskt vin. Funderade också på om jag skulle laga maklobe i en vegetarisk variant.

Inser att festen måste verkligen vara i sommar för att jag ska kunna plocka persilja och mynta i landet. Kanske det var en mening med att jag satte persilja i växthuset. Tidig skörd var förhoppningen.


Vi ska se när denna fest blir av. Inshalla! Be'esrat hashem!

3 kommentarer:

  1. Spännande med planer! Och vad härligt med insikter sådär på yogamattan, själv brukar mina komma i duschen eller på badhuset.

    SvaraRadera
  2. Glöm inte Mollys gudmor när du börjar planera gästlistan. Hon ska tydligen vara en jäkel på hoummus. Och på att nattbada :) Saknar er!

    SvaraRadera

  3. Freechip 1 Juta Rupiah di www.bolavita.site Agen J-U-D-I Nomor Satu di Indonesia yang sudah berdiri lama ! Aman dan Mudah di akses !

    Transaksi 24 Jam Online Tanpa Libur ! Daftarkan diri kamu sekarang juga !

    Hubungi Cs kami yang bertugas :
    WA : +62812-2222-995
    Line : cs_bolavita
    WeChat : BOLAITA
    BBM : BOLAVITA

    SvaraRadera