fredag 10 februari 2012

Jag är orädd till dumhetens gräns

Foto: Rachalea Tonta (min polska följeslagarkollega)

Vardag i Hebron. Israeliska soldare patrullerar i Gamla stans gränder. Mitt hjärta går sönder när påminns om lilla pojken i vänstra hörnet.


"Var du inte rädd?" är den fråga som oftast ställts när jag i olika sammanhang pratat om hur det var att bo i Hebron på Västbanken.

För några dagar sedan hittade jag det bästa svaret på den frågan; Jag är orädd till dumhetens gräns. Svaret läste jag på på Lars H Gustafssons blogg.

Det är precis så jag vill leva. Både här och där.


1 kommentar:


  1. Freechip 1 Juta Rupiah di www.bolavita.site Agen J-U-D-I Nomor Satu di Indonesia yang sudah berdiri lama ! Aman dan Mudah di akses !

    Transaksi 24 Jam Online Tanpa Libur ! Daftarkan diri kamu sekarang juga !

    Hubungi Cs kami yang bertugas :
    WA : +62812-2222-995
    Line : cs_bolavita
    WeChat : BOLAITA
    BBM : BOLAVITA

    SvaraRadera