tisdag 21 februari 2012

This is a man's world

Blir lite lätt illamående. Och inte utav för många fastlagsbullar utan av gubbsen. Efter att ha sett Svante Tidholms dokumentär Som en pascha och fått förmånen att lyssna till hans resonemang efteråt liksom vänder det sig i magen när jag hör om nyheterna att Dominique Strauss Kahn.

IMF-gubben kom undan i USA efter att högst troligen våldtagit en städerska och nu förhörs han om medverkan på en sexfest och ev koppleri. Hans advokat lär ha försökt vända på steken och frågan i försvar; går det att se om en naken kvinna är prostituerad.

I mitt huvud spelas galna bilderna från Tidholms dokumentär om höghusbordellen i Köln upp. Och tankarna på vilket samhälle som mina flickor kommer att möta.

This is a man's world...

Over and out - lätt deprimerad trots solskenet....

Titta på intervjun med Tidholm och se filmen.

*******
Uppdatering: Läs en artikel om filmvisningen på Åland och sammanfattad bakgrundsinfo här
******

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte ens om jag orkar se på filmen, suckar redan nu...

    SvaraRadera
  2. Nää, men det var en bra film. Och Svantes resonemang efter filmen gav "hopp". Diskussionen om vad det är för pojkar och flickor vi fostrar. Möjligheten att bryta mönster och låta pojkar få utrymme att visa känslor, skapa relationer, inte komma undan med våld redan som små..... En ganska rolig sak Svante sa var just det jag i olika sammanhang lyft med mina vänninor - alla kvinnor som hjälper och håller uppe sina mäns relationer. Hur många kvinnor ordnar inte alla födelsedagspresenter, morsdagspresneter, ordnar familjeträffar osv. Tidholm sa: Sluta håll uppe alla mäns relationer. Låt dem ta ansvar själva! :)

    Ja, det var och är många tankar som snurrar....

    SvaraRadera

  3. Freechip 1 Juta Rupiah di www.bolavita.site Agen J-U-D-I Nomor Satu di Indonesia yang sudah berdiri lama ! Aman dan Mudah di akses !

    Transaksi 24 Jam Online Tanpa Libur ! Daftarkan diri kamu sekarang juga !

    Hubungi Cs kami yang bertugas :
    WA : +62812-2222-995
    Line : cs_bolavita
    WeChat : BOLAITA
    BBM : BOLAVITA

    SvaraRadera