tisdag 14 februari 2012

Köp inte grisen i säcken





Quinoa och havregrynsgröt lät så bra där paketet stod i hyllan. Jag köpte ett paket men när jag sedan tittade närmare på innehållsförteckningen insåg jag att det inte var mycket quinoa där bland havregrynen. 5 procent närmare bestämt. Gröten var helt OK vad jag minns men jag köpte den inte fler gånger.



Eftersom gröt är det vi äter i princip alla dagar är det kul med variation. Så när jag hittade en påse quinoaflakes i butikenhyllan så fick den följa med hem. Perfekt att blanda quinoaflingor i havregrynen. Betydligt förmånligare än den färdigblandade påsen.


Dessutom ekologiskt för hela slanten.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det oftast är sådär med blandprodukter, väldigt mycket av en sak (som är billig) och lite lite tillsatt av någonting annat (som oftast är det som lyfts fram).

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur! Vi är lättlurade konsumenter :)

    SvaraRadera