torsdag 9 februari 2012

Bitterfittan

Som blivande mamma finns det tusen böcker att läsa. Höggravid och på väg till bussen som skulle ta mig till färjan och sedan vidare till Åland sprang jag in på Pocketshop, fick syn på Maria Svelands bok Bitterfittan. På omslaget stod ett citat från Hallandspostens recension: "Det borde vara lag på att alla blivande föräldrar läste den här boken". OK, tänkte jag och köpte.

Egentligen hade jag fått Projektledaren säger upp sig som tips på "måste läsa bok för blivande föräldrar (läs mammor)", men nu blev det Svelands bok.

Detta var den enda bok både jag och sambon läste innan vi fick barn. Hur det påverkat vårt föräldrarskap vet jag inte. Men jag vet att Maria är en skarp kniv i lådan. Igår publicerade hon en artikel i DN - klicka och läs! Hatet som gör mig ­politiskt ­deprimerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar