måndag 10 oktober 2011

I fas

I dag var det tid på rådgivningen (svenskar läs BVC) och även om jag inte seglade in med nytvättat hår så var vi iallafall där. Och i tid.

Sedan somnade Agnes i vagnen och jag och Molly drog på oss regnkläder och letade upp en lekplats. Sedan gick vi en sväng på Emmaus loppis och fyndade lite böcker till toabesöken (=hårda pärmar), lite djur till "hemliga påsen" på gympan* och lite redskap till modelleran.

Efter våra fynd så gick vi till Mattssons och fika/lunchade. Lite egentid med Molly och sedan vaknade Agnes och åt sin lunch. Och nu är vi hemma.

Vid färjan ringde jag föresten till dagis för att kolla om det finns plats och i en sån här liten kommun så var svaret ja. Så nu ska vi fundera på om M ska börja dagis nu i höst. Lite skillnad från mina stockholmsvänner som typ ställer barnen i kö innan de ens är födda. Ett litet plus för skärgården.


*) Jag har gått och blivit ledare för knattegympa här i kommunen. Vi testar en månad iallafall. En övning är "Hemliga påsen". Eller helt enkelt en påse med saker. Barnen stoppar ned handen tar upp en sak typ en bil/dinosarie/lejon/flygplan och så ska de ta sig till andra sidan rummet som exempelvis lejonet.....

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag, synd att jag inte ringde som jag tänkte, då hade jag kunnat joina er, för jag har varit ledig idag! Men någon annan dag :) Stor kram

    SvaraRadera
  2. ja, du skulle ringt! Idag ville jag höra var Mps Åsa Romson sa på radion. Molly pratade och jag sa... Molly! Åsa är på radion och mamma vill höra. OOOOsa!? sa Molly glatt :)

    SvaraRadera