tisdag 4 oktober 2011

Strukturera rensandet

I en barnfamiljs hem finns såååååå mycket saker. Jag skulle ändå påstå att jag är restriktiv. Köper mest loppis just nu. Rensar undan, men fyller även på med nya saker, kläder i takt med barnen som växer (och mammor som inte har krymper tillbaks till före gravidstorlek).

När jag läser runt lite på bloggar blir jag inspirerad av att faktiskt strukturera upp rensandet. Och inköpen.... Lite som en budget. IN och UT. Just nu är ett varmföråd i garaget ett mellansteg för många saker som inte hittat sin plats i huset.

Jag har samlandet i blodet då min farmor på riktigt funderade på att bygga ut sitt hus på äldre dar. Detta trots att det tidigare rymt åtminstone 7 barn och några till....

Så här skriver iallafall en av bloggarna som kör IN och UT systemet: Jonas på frivillig enkelhet

Jag har skrivit det förut, men det är helt otroligt att jag fortfarande hittar saker att slänga/skänka bort trots att jag har haft denna veckorutin i ett år den första oktober. Det tar mellan fem och femton minuter varje vecka att gå runt i lägenheten och välja ut de saker jag aldrig använder som jag är känslomässigt redo att skiljas från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar