måndag 17 oktober 2011

Simma lungt

I kväll var det min tur att resa mig upp från middagsbordet och "rusa" iväg. Detta för att hinna in och handla lite innan det var dags för egen kvalitetstid eller vad det så fint kallas.

Jag satsade på motion av lite lugnare slaget. Simning. 40 längder i 25 metersbassängen. Nästan som meditation. Försökte skjuta bort alla planeringstankar som döck upp med ojämna mellanrum. Efter min kilometersimning norpade jag åt mig två flytkorvar, gick över till den varma terapibassängen, la ena korven under nacken, den andra i knävecken och sedan bara flöt jag. Ljuvligt!

När jag väntade Molly gick jag på vattengympa och vissa gånger pallrade jag mig iväg på gympan bara för att få flyta på slutet. Det är en stor känsla när ens plus 90 kg tunga kropp flyter. Tacksamhet att ha tillgång till vatten, till en simhall. Tänk så många barn (och vuxna) som aldrig får uppleva känslan av att flyta, att simma, att kroppen omsluts av vatten.

Förörvigt kan jag konstatera att livet har fokus barnperspektiv. Det enda ätbara jag kunde rota fram i min simväska var en låda majsbågar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar