tisdag 11 oktober 2011

Nyknäckt

I morse lämnade jag morgonfixet till den ömma fadern. Min frukost blev ett glas mjölk på stående fot och sedan åkte jag nyduschad mot stan och blev justerad av kiropraktorn. Det var nästan som i ungdomens dagar där dusch prioriterades framom frukost. Detta var dock en engångshändelse.

Hos kiropraktorn konstaterades att jag inte var i så illa skick som jag befarat. Jag fick till och med lite beröm över min allmänstatus. Inget återbesök inplanerades utan jag ska vara fitforfight igen.

Besök hos kiropraktorn är lite som att gå till tandläkaren. Jag är lite rädd (det knakar och brakar), jag får feedback på min kropp, blir nästan generat glad när jag får positiv feedback och sedan drar man fram visakortet och betalar med ett leende.

Innan jag åkte hem till barnen som var hos farmor och farfar så hann jag ta frukost på kafé. Jag läste tidningen i lugn och ro. Åt en smörgås. Och åt en kokosboll.... Sedan lämnade jag tillbaks lite låneböcker, shoppade på Emmaus och så lite radiolyssning i bilen.

Lite egentid för småbarnsmorsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar