måndag 31 oktober 2011

Och så hittade jag min livspartner

Eller inte....

OK. Så här är det. Jag gillar välgrundade beslut. Jag vill gärna ha en lite utredning med motivering för förslagen som presenteras. Åtminstone i teorin. Det är så där jag vill att vi ska göra i vårt hushåll. Så blir det inte. I praktiken hinner vi inte med. Eller har inte energi till det. Prioriterar annat.

Frustration och irritation. Så nu har jag dragit ned på ambitionen och på något sätt intalat mig att "ingen" gör så i sin priovatekonomi.... Men.

Nu visar det sig att Ekomamman bor med the one. Utredaren.

Å andra sidan är jag ganska nöjd med mitt val av livspartner. Vi fattar hyfsade beslut. Ibland utreder vi. Ibland kör vi lite på magkänsla och skjuter från höften. Ibland fyndar vi. Ibland blir det knas. Och när jag återgår i tjänst får jag högst antagligen min dos av utredningar.

2 kommentarer:

  1. Haha, trevligt för maken att vara lite eftertraktad!

    Kan dock avslöja att inte alla våra val gjorts på det här grundläggande sättet, men vi försöker att jämföra och jämföra till förbannelse...

    SvaraRadera
  2. Hehe! Ja, vi skulle nog behöva en matematiker här ibland :)

    SvaraRadera