tisdag 28 juni 2011

Vegogrillning

Yes! Skönt med en svärfar som är mästare vid grillen. Han är en gedigen kött- och fiskgrillare, men är inte heller sen på att grilla mina vegetariska kreationer. Jag har dock varit lite insnöad på quorn, halomi och klassiska grönsaker ett tag.

Men i år har jag testgrillat goodsoys minibiffar (= typ torkade sojabiffar som kokas i vatten och sedan tillagas) från Kantarellen.

Minibiffarna säljs i påse och förut fanns de vid hyllan med nytt/vego/hälso-produkter (typ Saltåkvarn, taste nr 5, smoothies från Ella´s Kitchen m.m. Har dock inte varit där sedan de byggde om så nu kan jag inte guida...

Jag dock är fortfarande i testfasen när det gäller minibiffarna. Jag kan dock konstaterat att det är godas om de är marinerade. Jag vet dock inte om det skulle räcka med att koka dem i vatten och sedan marinera.

Nu har jag kokad dem i buljong först och sedan marinerar dem med någon smarrig marinad. Provköket fortsätter och återkommer med recept. Molly gillar och jag gillar hittills i allafall.

I väntan på den ultimata tillagningen så tipsar jag om Vegofamiljens grillrecept.

*********
För övrigt - så tillträder Finlands finansminister snart. Historiskt då hon är av det andra könet... Året var 2011...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar