söndag 28 augusti 2011

Födelsedagspresent

Första födelsedagen som mamma firade Molly då knappt två månader med att sova sin dittills längsta nattsömn.

Idag, drygt två år firade hon med att inte sova middag alls. Jag gick och gick med henne. Upp för backen till postlådorna, ut på stora vägen, ned på vår väg igen, förbi fåren, ned till stranden....

Jag tänkte att det är väl lika bra att jag får "samla lite vyer" när jag än gång är ute och vandrar. Så jag laddade för att gunga vagnen nere vid båthuset och blicka ut över sundet när Molly, pigg och lite irriterad sätter sig upp och säger "sluta dra i vagnen mamma".

Det var nog där på bryggan som jag mentalt gav upp att få Molly att sova idag. Sedan var det en spak liten dam som somnade i kväll.

Så kan det gå när planen var att ha två tjejer sovandes samtidigt. Agnes skötte sig dock exemplariskt. Sömn kl. 13-1530.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar